Dviračių parduotuvė Vilniuje

  • +37068381390
  • info@velonova.lt

Lėtinės dviratininkų traumos – kad išvengtumėte, pasidarykite sėdėsenos nustatymą

Lėtinės dviratininkų traumos – kad išvengtumėte, pasidarykite sėdėsenos nustatymą
Vytautas K. 2022-08-24


Šiandien, važiuojant dviračiu, traumų ir sveikatos sutrikimų tikimybė kur kas mažesnė, nei prieš keletą dešimtmečių. Stabdžių sistemos ištobulėjo, žibintai, atšvaitai, šviesą atspindinčios dviratininko liemenės didina matomumą kelyje, šalmai padeda išvengti galvos traumų, specialūs dviratininko akiniai apsaugo akis nuo dirgiklių, kas nori, gali įsigyti kelių, alkūnių ir riešų apsaugas.

Tačiau traumos nėra vien griuvimai ir susitrenkimai, tai gali būti ir lėtiniai sutrikimai, atsiradę per ilgą laiką. Tai gali būti sausgyslių uždegimai, stuburo, raumenų arba sąnarių skausmai. Taigi, kokios yra pagrindinės lėtinės dviratininkų traumos, dėl ko jos atsiranda? Kas yra Retül testas ir kaip jis padeda šių traumų išvengti? 

 

Važiuodami atkeipkite dėmesį į riešų padėti

Atkreipkite dėmesį į riešus. Važiuojant, riešai dažnai „pametami“ – riešas nuleidžiamas, o plaštaka atlenkiama apytikriai 30 laipsnių kampu, taip užspaudžiamas riešo kanalo vidurinysis nervas. Riešo tunelis susiaurėja, audiniai patinsta, nervas lieka užspaustas, o žmogus jaučia riešo skausmus ar dilgčiojančias plaštakas. Tai – vadinamas riešo kanalo sindromas. Kad taip nenutiktų, važiuodami laikykite rankas taip, kad dilbis ir plaštaka būtų vienoje linijoje.

Galite įsigyti ergonomines dviračio rankenas  – jos neleidžia rankoms slysti ir yra sukurtos taip, kad rankai tenkantis kūno svoris pasiskirsto per visą plaštaką, o tai padeda išvengti rankos tirpimo ar nejautros. 

 

               Pamestas riešas                                             Teisingai laikomas riešas

 

Nugaros skausmai? Sustiprinkite natūralų „korsetą“

Po važiavimo dviračiu gali būti juntami nugaros skausmai. Važiuojant dviračiu, stuburą stabilizuojantys raumenys varginami, nes „sugeria“ amortizacinius smūgius. Kuo nelygesnis kelias, tuo labiau kenčia nugara, pvz. važiuojant kalnų dviračiu sudėtinga trasa, kenčia labiau, nei važiuojant lygiu plentu.

Kad to išvengtumėte, stiprinkite vadinamą „raumenų korsetą“, t.y. pilvo sienos ir nugaros raumenis. Vienas tinkamiausių pratimų yra taip vadinami „plankai“ arba „lenta“ 

Pratimas pilvo sienos ir nugaros raumenų stiprinimui

 

Kaklo ir pečių skausmai? Nustatykite tinkamą sėdėseną

Kai kuriems žmonėms važiavimas dviračiu sukelia kaklo ir pečių juostos skausmus. Tai yra signalas, kad reikia pasirūpinti taisyklinga laikysena. Būtina sureguliuoti dviratį ir nustatyti tinkamą atstumą tarp vairo ir sėdynės. Važiuojant visada pasilenkiama į priekį, tačiau jei vairuojate per daug pasilenkęs – reikės laikyti atlošus galvą ir neišvengiamai teks krūvis pečių juostai ir kaklo raumenimis.

Optimali laikysena yra lengvas juosmens ir krūtinės ląstos sulenkimas ir lengvas kaklo ištiesimas. Išsilenkimas ar susilenkimas nei vienam segmente neturi būti pernelyg didelis, nes tai gali sukelti disko ar nervo užspaudimą.

Tiksliausiai sureguliuoti laikyseną  padeda dviračio sėdėsenos nustatymo testas

 

Važiavimas dviračiu – draugiškas sąnariams, bet su viena sąlyga

Važiavimas dviračiu neapkrauna sąnarių. Šis sportas ypač tinka tiems, kas turi viršsvorio – tokių žmonių sąnariams, vaikščiojant ar bėgiojant, tenka ypatingai didelis krūvis. Tačiau su viena sąlyga – turi būti tinkamai sureguliuotas sėdynės aukštis ir pasvirimas.

Jei sėdynė pernelyg aukštai, dėl taip vadinamo „ilgo“ pedalų mynimo, gali persitempti sausgyslės, kurios tvirtinasi prie kelio sąnario, o nuo to kyla įvairios komplikacijos. Jei sėdynė yra per žemai, kojos niekada pilnai neišsitiesia, o pedalų mynimo judesiai sukelia stresą kelio girnelei.

Tas pats pasakytina ir apie dviratininko balnelio pasvirimą. Jei balnelis pernelyg pasviręs į priekį, keliai prilaiko kūną, kad jis neslystų žemyn, o keliams tenka papildomas krūvis. Ideali balnelio  pozicija yra horizontali.

 

Retül testas – norintiems išvengti lėtinių susirgimų

Važiuojant dviračiu, žmogaus kūnas daug laiko išbūna santykinai stabilioje pozicijoje. Savaime, tai nėra blogai - blogai būna tada, kai pasirinkta pozicija yra netinkama ir netaisyklinga. Tada, tenka papildomos apkrovos sausgyslėms, raumenims ir sąnariams.

Kad taip neatsitiktų, dviratis turi būti gerai sureguliuotas. Žinant pagrindinius principus, kažkiek galima pasireguliuoti dviratį ir patiems, tačiau geriausia, kad tai atliktų specialistas. Jei norite 100 procentinio komforto važiuojant dviračiu, pasidarykite Retül testą.

Kaip atliekamas, ką reiškia ir ką duoda Retül testas? Testo tikslas yra įvertinti jūsų kūno fizinius parametrus, sureguliuoti dviratį taip, kad jis atitiktų konkrečiai jūsų kūno poreikius, bei parinkti optimalią sėdėseną. Tai reiškia, dviratis bus kaip jums siūtas drabužis – idealiai patogus, nevaržantis judesių, nesmunkantis ir nespaudžiantis.

Kaip tai pasiekiama? Ant kūno tvirtinami 8 duomenų davikliai ir, kol jūs minate dviratį, kaupiami duomenys, o technikas identifikuoja silpnąsias vietas – kur pernelyg didelį įtampa, apkrova sąnariams, neteisingai pasiskirstęs svorio centras – bei nustato optimalią važiavimo padėtį. Testas užtrunka apie tris valandas, – tačiau po to, ne vienus metus, važiuodami dviračiu, žinosite, kad esate saugūs ir nedarote žalos savo sveikatai. Testo duomenys išsaugomi ataskaitoje, kuria galima naudotis ir vėliau.

Retül testas skirtas visų pirma tiems, kurie įsigijo kokybišką dviratį, važinėja juo daug ir reguliariai, siekia sportinio rezultato arba tikslingai sportuoja vardan sveikatos, ir tiesiog būtinas tiems, kurie turi nežymių sveikatos sutrikimų ir skundžiasi stuburo, riešų ar kitais skausmais.

 

Nepamirškite apsisaugoti ir nuo momentinių fizinių traumų

Nesvarbu kokiu dviračiu važinėjate: kalnų (MTB)gravelplentohibridiniuelektriniutriatlonofiskuotos pavaros ar vaikišku, - pasirūpinti saugumu reikia važiuojant bet kokiu  dviračiu.

Susitelkę į teisingą laikyseną ar galvodami apie tinkamą dviračio sureguliavimą, nepamirškite paprasčiausiai pasirūpinti savo saugumu kelyje.

Dėvėkite šalmą ir šviesą atspindinčią liemenę, pasirūpinkite šviesos atšvaitais, turėkite specializuotus akinius, o besimokantiems važiuoti dviračiu skirtos riešų, kelių ir alkūnių apsaugos. Įsitikinkite, kad gerai funkcionuoja stabdžiai, veikia įspėjamasis garso signalas ir žibintai. Turėkite pirmosios pagalbos rinkinį – pleistrų, tvarsčių, vandenilio peroksido ir antiseptinio tepalo, supakuotų neperšlampame maišelyje.

Taip pat, galite apsidrausti nuo dviračio vagystės, nuo nelaimingų atsitikimų bei civilinės atsakomybės draudimu. 

Kaip dviratį apsaugoti nuo vagystės - skaitykite čia