Meniu
0
Norai

Kelionė dviračiu prasto matomumo sąlygomis gali būti nuostabi patirtis

Kelionė dviračiu prasto matomumo sąlygomis gali būti nuostabi patirtis
2023-01-12 Viktorija Kaupienė

Daugumai žmonių, prastas matomumas asocijuojasi su važiavimu ekstremaliomis sąlygomis, tamsiomis naktimis, mažai apšviestais keliais, tačiau tai – netiesa. Prastas matomumas yra ne vien tamsa, tai gali būti sutemos, lietus, rūkas, apsiniaukusi diena be lietaus, jei važinėjate žiemos metu – sniegas. Kai kuriems žmonėms, vykstantiems į darbą arba iš jo, važiavimas prasto matomumo sąlygomis yra būtinybė, kitiems tiesiog pramoga.

Tokios kelionės dažnai siejamos su rizika, tačiau tinkamai pasirūpinus savo saugumu, tai gali tapti ypatinga patirtimi – lietaus gaiva ir ozono kvapas, nakties tamsa, ištuštėję gatvės, greičio ir laisvės pojūtis, arba tas nuostabus jausmas, kai važiuodamas dviračiu, gali grožėtis saulėlydžiu.

Kad užsitikrintumėte maksimalų saugumą važiuodami prasto matomumo sąlygomis, svarbu pasirūpinti šiais dalykais – žibintaisatšvaitais,  apsauginiais akiniais, tinkama dviratininko apranga kuri paprastai yra šviesą atspindinti.

Žibintai – kad matytumėte ir kad būtumėt matomi

Važiuojant dviračiu, privalu turėti baltą (arba šviesiai geltoną) priekinį žibintą, raudoną žibintą dviračio gale, taip pat bent 2 geltonus atšvaitus ant kiekvieno rato arba šviesą atspindinčius stipinus. Žibintai turi būti švarūs. Būna, kad dviratininkai pamiršta juos nuvalyti arba, dar blogiau, pamiršta įjungti. Žibintai turi būti įjungti VISADA, net ir dieną. Dieną galite važiuoti įjungę mirksėjimo režimą – būsite dar labiau pastebimi ir taupysite baterijas. 

Jei važiuojate apšviestomis naktinio miesto gatvėmis, jums užteks ir 100 – 300 liumenų žibinto. To pakanka, kad jus pastebėtų ir į jus atkreiptų dėmesį kiti eismo dalyviai.

Jei važiuojate užmiestyje tamsoje, žibintas turi atlikti dvi funkcijas – kad būtumėte matomi ir patys matytumėte kelią. Priklausomai nuo vietos, kuria važiuojate, ir nuo to, kokia tamsi naktis, jums gali prireikti žibinto, kurio galingumas nuo 400 iki 700 liumenų. Galinio žibinto galingumas svyruoja atitinkamai nuo 20 iki 100 liumenų.

Kuo didesniu greičiu važiuojate, tuo galingesnis turi būti žibintas – kuo didesnis greitis, tuo mažiau laiko turėsite sureaguoti, pamatę duobę, nuvirtusį medį ar bet kokią kitą kliūtį. Su ryškesne šviesa, suteikiate sau daugiau laiko ir daugiau erdvės manevrams, kad galėtumėte kliūties išvengti. Važiuodami su galingais žibintais, nepamirškite jų tinkamai sureguliuoti – žibintai turi apšviesti prieš jus esantį kelią, o ne spiginti į akis priešpriešine kryptimi važiuojantiems vairuotojams. Tai svarbu – šviesos apakintas vairuotojas gali jūsų nepastebėti. 

Atkreipkite dėmesį, jog vienų žibintų šviesa koncentruota taip, kaip apšviestų kuo ilgesnį atstumą, kitų – kad apšviestų kuo didesnį plotą. Įvertinkite kelius, kuriais važiuojate, ir pasirinkite tai, kas geriausiai atitinka jūsų interesus.

Pirkite tuos dviračio žibintus, kurių baterijos yra pakraunamos. Jei planuojate važiuoti dviračiu tamsiu paros metu, prieš išvažiuodami, patikrinkite baterijų įkrovos lygį, kad būtumėte tikri – kelyje neliksite be šviesų. Jei tektų sustoti, turėkite su savimi paprasčiausią rankinį žibintą.

Ką daryti tuo atveju, jei važiuojate per lietų, per rūką, leidžiantis arba tekant saulei? Lauke nėra tamsu, tačiau matomumas ne pats geriausias. Tokiu atveju, rinkitės mirksėjimo režimą – žybsinti lemputė kur kas labiau atkreipia aplinkinių dėmesį, net kai lauke santykinai šviesu.

Atšvaitai – kaip pasirinkti, kad jie būtų maksimaliai naudingi?

Atšvaitai kelis kartus padidina jūsų matomumą kelyje. Žemiau matote du dviratininkus – vieną, važiuojantį su atšvaitais, kitą – be. Rezultatai kalba patys už save. Vienu atveju matome tik neaiškios kilmės šviesos šaltinį, o kitas atvejis nekelia nei mažiausios abejonės – dviračiu važiuoja žmogus.

Kaip pasirinkti atšvaitus, kad jie būtų maksimaliai naudingi? Kuo daugiau tikrai nereiškia Tuo geriau. Atsiminkite keletą taisyklių. 

  • Pirma, turite būti matomi iš visų pusių, iš priekio, iš nugaros, iš kairės ir iš dešinės – iš bet kurios pusės, kurioje gali pasirodyti automobilis. 

  • Antra, rinkitės atšvaitus, kurie išryškina jūsų siluetą ir jūsų judesius – tai yra šviesą atspindintis šalmas, batai, atšvaitai ties rankogaliais. 

  • Trečia, atšvaitai ties riešais yra ypatingai svarbūs – kiti eismo dalyviai matys, kai ranka rodysite posūkį.

Dviratininkas važiuodamas žiūri į priekį ir, sąmoningai arba ne, galvoja, kad visos sąveikos įmanomos tik su priešpriešais važiuojančia transporto priemone. Tačiau daugiausia nelaimingų atsitikimų nutinka ties sankryža. Todėl įsitikinkite, kad esate matomi iš šono – tam idealiai tinka šviesą atspindinčios padangos - jų nepastebėti bus tiesiog neįmanoma.

Apsauginiai akiniai – reikalingi ir tamsoje, ir prieblandoje

Važiuodami tamsiuoju paros metu, nepamirškite, kad dviratininkui reikalingi akiniai. Jie apsaugo ne tik nuo saulės šviesos, bet ir nuo vėjo, dulkių, vabzdžių. Bet koks pašalinis objektas, patekęs į akis, priverčia jus trumpam užsimerkti, o taip kyla grėsmė jūsų saugumui.

Jei važinėjate dviračiu temstant arba švintant, rinkitės fotochrominius akinius – jų stiklai patys prisitaiko prie apšvietimo lygio. Kuo lauke šviesiau, tuo labiau tamsėja akiniai, ir priešingai. Jums nereikės stabčioti, nusiiminėti ar keisti akinių/stikliukų arba važiuoti prisimerkus.

Jei važiuojate lyjant arba per rūką, jums idealiai tiks „Nordic light“ akiniai. Jų stiklai skaido spalvas ir eliminuoja tarpinius atspalvius tarp mėlynos ir žalios, geltonos ir raudonos. Taip sustiprinami kontrastai, o vaizdas tampa ryškesnis.

Kaip pasirinkti tinkamą aprangą? 

Ir paprastas, laiko patikrintas, bet dažnai pamirštamas patarimas – apsirenkite šviesių, ryškių spalvų drabužiais – būsite kur kas geriau matomi ir pastebimi.

Jokių pilkos, juodos, šlapio asfalto spalvos ar kamufliažinio audinio drabužių. Jūs neinate į žvalgybą. Jūsų tikslas – kad būtumėte matomi iš tolo. Pasivažinėjimas dviračiu, ypač naktį, yra tas momentas, kai galite rengtis ryškiomis, ekscentriškomis spalvomis – tikrai nesulauksite pasmerkimo ir nebūsite apkaltinti blogu skoniu. 

Pasirūpinkite, kad drabužiai ir aksesuarai būtų su atšvaitais. 

Last but not least – keletas papildomų, bet ne mažiau svarbių patarimų

Nusprendę pasivažinėti tamsiuoju metu, rinkitės žinomus ir patikrintus kelius. Mažai žinomame kelyje visada gali pasitaikyti netikėtų kliūčių – paprasčiausia duobė kelyje gali sukelti daug nemalonumų. Važiuokite tais keliais, kur jums žinomas kiekvienas posūkis ir kiekviena kliūtis.

Pasirūpinkite savo saugumu – žibintais, atšvaitais, akiniais, tinkama apranga – ir mėgaukitės važiavimu.

Susiję produktai

Greitas pristatymas -15% TOP
Specialized Align II šalmas | Hyprviz
Greitas pristatymas
GripGrab DryFoot 2 Waterproof Everyday antbačiai | Yellow Hi-Vis
Greitas pristatymas -30%
GripGrab Hi-Vis dviratininko aprangos aksesuarų rinkinys
Greitas pristatymas
GripGrab Reflective Hi-Vis daugiafunkcinė skarelė - šalikas

Susiję straipsniai

Važiuojate dviračiu žiemą? Apsirengti reikia ne šiltai, o protingai

Važiuojate dviračiu žiemą? Apsirengti reikia ne šiltai, o protingai

Važiavimas dviračiu žiemą gali būti ypatingai smagus dalykas. Kol temperatūra yra apie 0 °C ir nenukrenta žemiau -5 °C, drąsiai galite sėsti ant dviračio, nors entuziastai važinėja ir esant žemesnei temperatūrai. Viena problema, su kuria susiduriama važiuojant dviračiu žiemą – kaip tinkamai apsireng..

Dviratininkams taip pat kyla klausimas - „Ką man apsirengti?“

Dviratininkams taip pat kyla klausimas - „Ką man apsirengti?“

Pasakymas, „Nežinau, ką man apsirengti“ yra tapęs neatsiejama anekdotų dalimi, tačiau pasakymas iš esmės nėra juokingas. Žinoti, kaip apsirengti kiekvienu gyvenimo atveju – svarbus dalykas. Kokia veikla beužsiimtumėt, tinkama apranga suteikia tiek fizinį, tiek socialinį komfortą, o važiavimas dvirač..